Den som tror på honom blir inte dömd....

image873

Klockan är 11:20....
Jag stack från skolan för att jag inte kände mig så kry...



Så nu sitter jag här. Ruggig men överväldigad.
Precis när jag kommit inför dörren, slängt dagens post i trappan och sen gått upp för att sätta på en skiva jag ville lyssna på. Jag rotade upp frukten jag lagt i min väska. Och sen fumlade jag uppmin mobil. "Ett sms". Jag öppnar och läser...

"Den som tror på honom blir inte dömd
....
Joh 3:18"

Precis när jag läst detta utbrister ett par sång texter från högtalaren...

"In all my brokeness I know
That I am forgiven"

Wow, de va stark. Vilket utryck liksom... Bibelordet och en sådan text på en och samma gång. De va liksom nått sånt jag behövde. Ett teckan på att bara för att alla andra dömmer en så är jag inte dömd. Bara för att "my brokeness" inte är så brutalt som att jag håller på att dö eller nått, så är jag ändå inte helt kry...bara för att jag inte är en perfekt människa men ändå försöker stå upp. Stå upp för andra. Så är jag förlåten. I am forgiven.
image877

image876

Kommentarer
Postat av: Harmii

Iiiih. Nu blev jag alldeles glad av att läsa ditt inlägg :D Sånt där behöver vi alla höra ibland!

2008-03-15 @ 23:23:23
URL: http://harmy.blogg.se
Postat av: Ollleeee :)

Riktigt bra Emelie!

du skriver riktigt bra! :))

2008-11-16 @ 17:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0