Jag ber...för Vineyard.

Jag ber för mina älskade vänner och ungdomar i Vineyard att även fast inte alla vi tillhör en församling längre så ber jag på mina bara knän att vi sa kunna vara delaktiga i något som vi kallar ungdomarna i Vineyard ändå.
Vi tillhör varandra och Gud. Jag känner de. Den vänskapen vi har ska inte behöva försvinna bara för att man inte är med i en Vineyard församling längre. Jag ber om att alla komplikationer som har hänt och händer ska lösas upp som när du lägger en té påse i varmt vatten...
Jag ber om att vi ska få hålla ihop så länge det bara går. Och jag tycker det är skam att man inte kan vara med i "sin kyrka" för att man inte tänker likadant.

Ibland önskar jag att alla var med i samma församling (och det är vi ju på sätt och vis). Att vi bodde på samma ställe allihopa. Och träffades varje dag kanske bad lite kort. Hängde lite överallt i den stad vi bodde i. Att när någon av oss hade det svårt i livet kunde man bara ringa runt till gänget och samlas, be lovsjunga, och samtala om det som hänt...det här är något jag drömmer om.
Och vi får se vart Gud leder oss...


Jag saknar er redan.


Amen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0