I Skolan....

Japp då var man på NO lektion igen... xD

Med Beccis på högra sidan & Tisse på min vänstra. Noa hålle rpå åh tjaffsar om att han ska ha Tisses datyor (barnslig-dag i da). Men jag fortsätter då att skriva om mina elefanter ;)

......

De första mammutarna uppträdde för cirka 3 Milj år sen i Afrika. För 120 000 år sedan började de spridas till norra Europa, där de anpassades till ett kallare klimat, medan de afrikanska mammutarna utvecklades till släktet elefanter, vilket spred sig till Asien och euroasien, ett art exempel är "skogselefanten". Fram till för en kort tid sen har de nu levande elefanterna indelats i två arter: Asiatisk & Afrikansk. Enligt DNA har det visat att den afrikanska skogselefanten är en egen art och ingen underart.


Skogselefant


Som sagt så har de då visats att skogelefanten är en egen art.... 

Den har framfötter med fem naglar och bakfötter fyra (liksom den asiatiska elefanten) betarna är där i mot smala och nedåtriktade. Öronen är stora och runda, om man jämför med den afrikanska elefanten "stäpp elefant" som är då en underart så ser man vissa skillnader...

typ de har jag skrivit....kul? NÄÄÄ!!!...fast elefanter är forttfarande söta xD

/E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0