Semester med familjen

image127

Om min semester då...

Vi bestämmde bara kvällen innan att vi skulle till Stocholm till en camping som hette "klubbensborg". Vi åkte nästa morgon...

image128

Första stoppet ;) De va på en resturang i Nyköping tror jag , vi käkade friterat å sånt XD De va jätte gott.



Sen när vi kom fram till campingen så satte sig Nicke å började läsa sina manga böcker å vi andra satte upp tältet å gjorde i ording kvällsmat. Jag å mamma tog en promenad på campingen med.....de va himla mysigt ;) Simon gick också med oss.....en stund sen stack han tillbax till tältet där pappa va XD
Oj! redan morgon XD vi va typ döds trötta när dom börja banka å gräva på morgonen vid 7!! De va nått bygge precis brevid campingen!! Härligt :D Aja vi pallrade oss upp å gjorde frukost....mmh varmt té å mackor myms ;) Sen senare på dagen drog vi till vattnet å pinknika å bada ....lite X) Sen kom de massa 6 åringar å anföll oss! XD haha Så vi pallrade oss upp...å vi hadde tur de va snart lunch XD Sen när 6 åringarna hadde gått...drog vi ner till vattnet igen X) Sen lite senare på kvällen drog vi till GAMLA STAN!!!! de va jätte roligt! Vi kollade in i lite butiker (som va öppna alltså de va nämligen rätt sent då). Vi käkade kebab på "Jerusalem kebab & café" coolt namn tyckte vi ;) Sen gick vi runt lite till....(de va typ inga svenskar bara turister överallt). Och de va också massor med sverige butiker med massa älgar å sverige flaggor XD



image142

Nästa dag drog vi till "Naturhistoriska riksmuseét" XD De va skoj :) Såg massa uppstoppade djur å kollade hjärnan å massa munnar åå.....massa sånt XD Dom hadde gjort rätt coolt faktsist ;) Men de va sorgligt att tänka på att alla dom där djuren har vart levande en gång :( Men de va coolt hos dinosaurierna XD men jag ska va ärlig att säga att jag vet inte om jag tror på de.....ja menar i bibeln står de ju om dom här "7 dagrna när Gud skapade jorden" .....men de kan ju hända att "en dag" va kanske flera år så då kanske dom fanns under dag 1 till dag 3 eller nått X) aja jag vet inte. Man kanske skulle diskutera de nånstans XD men sen så drog vi å käka efter vi hadde kollat nån "cosmonova" grej XD vi käka på nått kebab stället...men jag tog kyckling denna gång ;) Simon typ lottsades att va nån hip hopare eller nått XD


Efter museét så drog vi hem....vi sov & nästa morgon åkte vi till SÖDERMALM! de va jätte roligt ;) köpte massa saker XD (har tyvärr inga bilder).

Sen drog vi till IKEA....faktist sveriges första & största IKEA ;) Simon hittade en skön säng å somna...när han vaknat fick han en ballong från IKEA personalen ;)


Lite senare på dagen så åkte vi till farmor å farfar för att sova hos dom, (vi hadde blivit trötta på att sova i tält). Sen nästa dag drog jag , mamma å farmor till nått köpcenter å shoppade lite bara vi tre ....medan killarna var på Tom Tits.....sen slappade vi resten av dagen & nästa morgon åkte vi hem...:P Tack för en kul semester ;)

Amen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0