VINEYARD SUMMER CAMP 07

image224

Coolaste lägret på länge!
Nu ska jag försöka berätta om Vineyard summer camp 2007 ;) hehe de blir inte lätt men ska försöka...

Lördag 21/7 Anländer till Rimforsa
Vi åkte nån gång på morgonen , & kom fram vid typ...elva!....*tyst* de va inte så många som hadde kommit...för vi va lixom en dag för tidiga för att mamma å pappa skulle jobba lite innan lägret började. Men...sen så sprang de runt en välbekant liten hund...den såg exakt ut som Melda...så ja ropade lite på den....å de va Melda XD ååh om Melda e här...då måste ju....LINN HARMII HEEEJ!! skrek jag när ja såg dom. hehe båda hadde just färgat håret så jag hadde först inte kännt igen dom...X) Sen medans vi satte upp Linn å Harmiis tält så hittade vi Markus ;) å hans brorsa som satte upp sitt tält precis samtidigt som vi XD hehe sen kom Johannes!! då blev Harmii överlycklig ;) hehe dom e ju så sööta ihop. men som sagt....då fick jag Kaja å Markus umgås ;) de va lixom bara vi som hadde kommit å så...men senare på kvällen smet vi iväg (eftersom ett gäng av ungdomar från Vineyard hadde typ party upp vid tälten) så dorg vi oss undan ner till stora tälten där lovsången å dom stora mötena kommer att hålla till sen när lägret börjar...Där satt vi å snackade halva natten. De va jätte mysigt X) MEn sen gick vi å la oss för vi blev rätt trötta....hehe vi la oss ungefär klockan 1 XD (men säg inte de till min mamma XD)

Söndag 22/7 alla kommer!
Äntligen va de morgon XD.....ååh den stora VÄNTAN kom (haha) nää men vi typ väntade på att alla skulle komma :P Men sen...äntligen på eftermiddagen så kom NALLE SUSANNA JOSSAN Å JULIA!!!! :P åh Isabelle kom också! ååh sen kom Lydia å Elina på kvällen när de va ungdomsmöte :P å så träffade jag några från min församling med XD ...sen skulle vi gå å lägga oss.....
bajs

Måndag 23/7 första ungdoms mötet i mitt liv!
Halleluja! de e morgon! först gå upp sen frukost sen direkt till ungdoms mötet XD (härlig dag att börja på). De va Susanna som hadde hand om lovsången tillsamans med Johannes på bas o.s.v XD Dom va grymma!! sen snackade vi lite , men sen va de ett fett coolt semenarium med Johanna! om Självbild...(Svin bra)! i alla fall....sen efter de så va de lunch...jag satt medPaul å Samuel tror jag XD Sen skulle ja då leta upp dom andra...men de va inte lättXD men ja hittade dom sen å vi hadde jätte kul resten av dan....till de va möte igen ;) då bad vi å så,,,,de va otroligt Helig Ande kom verkligen.
Tack Jesus för att vi kan be till dig!
Ja denna dag så gjorde vi inte så mkt....nää ja skoja bara vi flummade som vanligt å så XD (jag kan inte fatta hur mkt jag tycker om de gänget). Men de va inte förns senare på kvällen på kvälls mötet i stora tältet som allt började...de va som vanligt lovsång å man fick gå fram till förbön om man ville....men jag Nalle Julia å Jossan å Jonna o.s.v vi bad för varandra som vanligt ;) Först bad vi för Jossan å sen för Susanna...sen såg ja att Harmii å Johannes satt ensama på bänken nära oss....så jag frågade lite försiktigt till dom andra "kan vi inte be för Johannes å Harmii? asså be för dom som ett par?"...dom sa "ja visst självklart, de vill vi också göra" . Så vi gick fram å frågade om vi fick be för dom..å Johannes sa de förtsa han sa "men då får ni be för båda oss samtidigt" å vi sa ju såklart att de va de vi menade XD. Så vi bad till Gud att dom ska få vara tillsammans så mkt dom bara kan å att även fast dom kanske inte är tillsammans hela livet så ska dom kunna skiljas åt som goda vänner...men Johannes sa direkt att de kommer aldrig ända att dom skiljs åt ;) (aaaaaw va söta dom e mog varandra!). ^ÅÅh vi bara grät å grät för vi är ju så glada för deras skull...så de blev mkt tårar å kramar förstås....de va jätte härligt att få be för dom...sen så va de nåra låtar till under lovsången som jag själv började fundera över min relation medn Gud....sen sjöng dom helt plötsligt "be my everything!".....å de va just precis de jag ville! att jeus skulle vara mitt allt. Så jag började gråta XD (mkt tårar under den här kvällen) åh tackade Gud att han hadde svarat på min bön.....

Tisdag 24/7 härlig dag!
På morgon mötet så kom peter persson in å berättade om att dom som vill fick vara med & evangelisera i Norrköping nästa dag å dela ut läsk å så....Jag å Nalle nappade direkt ;) Åh Jonna å Jossan hängde också på. samma dag så skulle vi gå på nått möte innan så dom skulle kolla vilka som skulle hänga med. Sen va de såpa bandy....sen va de dags att gå på de dära mötet dåra XD hehe dom berättade typ hur de kommer att gå till vad man ska säga om dom undrar varför vi delar ut läsk o.s.v.....
Sen efter de hängde vi med massa cooola människor som vanligt ;)....sen blev de kväller....å då ska man soooova XD

Onsdag 25/7 Norrköping här kommer vi!
Äntligen Onsdag! hehe hann inte göra så mkt innan vi skulle samlas för att åka till Norrköping ;) aaaaw va kul de va! Jag å Nalle å Jossan gick mest tillsammans (de va mest fulla människor där vi va), men dom behöver ju också Guds kärlek....
I alla fall så vade ju Nalles första evangelisation ;) eftersom hon bestämmde sig att fölsja Jesu sför bara några månader sen XD de har hänt så mkt i hennes liv så de e så coolt så  man kan döö :P I alla fall....så träfffade vi flera coola människor som va lite envisa kan man säga....(mest fullgubbar då). En sa t.ex. att han inte trodde vi va kristna (??) han trodde vi gjorde detta för nått annat (??). Medans en anna kille sa när vi frågade om han ville ha läsk typ "jag dricker inte nått utan alkohol". Men vi träffade också på en spanjor som va rätt trevlig men han ville gärna ha de han tycker sagt...han berättade att han va från Spanien dåra å att han hadde gift sig med en "Svenska" (en svensk tjej) i Spanien å sen flyttat till Sverige...men dom skilde direkt när dom kom till Sveruge...och han har levt utan att kunna veta nått om Sverige själv då i flera år...å han sa också att han va kristen men han undrade lite var Gud var någonstans (??).....
men som sagt de va en otroligt rolig upplevelse....(orkar inte berätta allat) men där i mot så va de nåra roliga norskar med på denna lila "tripp" å dom kunde ju inte så där jätte bra svenska så dom da istället för "vill du ha en läsk" så sa dom "vill du smaka på min burk" typ :P hehe vi ba eeh du kan tyvärr inte säga riktigt så ....de låter lite konstigt i svenskan XD
Samma kväll så vade natt café å Susanna ägde skiten ur alla! Men jag va också med å spelade gitarr i "knock on heavens door" med Julia Nalle å Susanna på elgitarr ;) de va svin kul!
Tack Jesus för denna dag...

Torsdag 26/7 jag å Susanna på natt café ;)
Ja...torsdag(??) vad gjorde vi då? hehe jo men dan började ju med ungdoms möte som vanligt...Sen så vade ju som så att kvällen innan hadde jag frågat Susanna om hon ville spela på nattca´fe med mig nästa dag (idag alltså) 6 hon sa att de vill hon gärna =D så vi övade nåra gånger så där XD hehe å samtidigt så va de vollyboll turnering ;) (Jönköping vann YEAH). I alla fall så vid tyl halv elva så skulle vi stå på scenen...de va lite läakigt efterom vi inte hadde övat så mkt...men de gick skit bra!! de va så kul så man kan döö...(oj vad jag döör mkt i se hör inlägget XD). Sen körde mamma nåra låtar *stolt* sen så körda Johannes brosa Jakob en cool lute med mkt rytmer så alal började nästan dansa ;) Sen va de Sam från Göteborg Vineyard som körde nån opra (rätt coolt faktiskt). å så va den dagen slut XD

Fredag 27/7 CELABRATION WHORSIP!
Ja i dag vade då festen skulle vara ;) (hehe spännande) som sagt så började morgonen som vanligt med ett kkanon möte med härliga människor å ungdoms ledare (inte för att ungdoms ledare inte är människor men i alla fall). Har jag förestren berättat att Martin ska flytta till Aneby å gå på bibel skola på Rallingsås?? ÅÅh att han kommer gå i Jönköping Vineyard då?? I alla fall så e de så=) Ska bli jätte kul han kan nog hjälap mig med att få ditt ungdomar...eller inte...men hehe i alla fall XD ååh så ska vi få tebax Johanna till församlingen också! (hon går i kungsporten nu)....men i alla fa...nää men ja hoppar direkt till kvällen xD . Direkt efter kväll mötet så stack vi för att göra i ordning oss inför festen! Dörrarna skulle öpppnas vid halv elva ;) Susanna å Nalle va skit snygga i sina outfits ;) ååh Jossan va jätte sööt i den dära klänningen....men hon ville inte ha den :( åå Julia va lika cool som vanligt i sia "lite" trasiga byxor XD Sen så sattes festen igårg... de började med att morbror Mattias tillsammans med moster Theres så med band satrade dom igång musiken....mattias hadde lite reagge feeling på sina låtar den här gången så de blev ett skönt gung ;) sen nästa band va då Joel å Sofias band ;) skit bra låtar ;) ååh de va ju så sjuuukt varm där inne så vi svettades igäll....men tack å lov stod pappa vid grillen så jag behövde inte så i den långa kön för att köpa en läsk (med lite övertalning förstås). ååh så slutade kvällen med "jag vill sjunga å dansa" då hoppade Mattias upp på scenen å började köra (även fast han inte hadde någon röst kvar XD) ochs så slutade då den hära underbart roliga kvällen!! Den vär oförglömlig ;) De är nog ett av dom bästa festerna vi haft på Vineyard lägrerna :O
Aja go natt...

Lördag 27/7 Hejdå å tack & tack för ett ofröglömligt läger ;)
Som sagt de va nästan bara att säga tack å hej....å sen va alla borta *snyft*......Började redan sakan alla efter den första halv timmen då dom hadde åkt XD TACK SÅ HIMLA MKT FÖR ETT FANTASTISKGT LÄGER!!

orkade tyvärr inte lägga upp några bilder....men dom flesta bilderna finns på http://emelienaslund.bilddagboken.se
Checka in ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0